Amazon MP3 Clips

marți, 10 martie 2009

Cultura rusa

Cred ca nu am fost dezagreabila, caci v-am adus in atentie, citeva cintece foarte indragite din muzica rusa, Serile la Moscova, Kalinka, Katiusa, am vorbit despre tari, despre tarine despre Tolstoi si faptul ca el a scris romanul " Razboi si pace", fiind inspirat de faptul ca a fost ofiter al armatei tarului, in anii l85o ducind razboi de cucerire in Cecenia. Acolo a fost uimit de vitejia cecenilor, care se luptau desi erau raniti de moarte, pina la ultim a suflare. Cecenia nu a fost cucerita decit de comunisti. O mina de oameni l mil. acum, fiind socotiti printre, cele mai viteze popoare. Asa ca am vrut sa vedeti, ce inseamna impunerea de mici copii a limbii ruse, a culturii ruse(dar literatura rusa e un titan). Cind eram mici, gemneratia noastra, aveam oroare de tot ce era rusesc si acum mie imi este dor. V-am mai spus ca in anii l96o unele colege fiind fete de ofiteri,care au facut Academia Militara ca si Ceausescu si multi altii la Frunze, au adus unele obiecte cum ar fi pixuri(o raritate), la scoala. Si eu am avut dar mai tirziu aduse de Lucica, sora mea vitrega dupa ce a terminat fac. de Comert Exterior si a inceput sa plece, cu marimile comuniste in exterior. Ma topeam, uitindu-ma la jumatatea de sus a pixului(de la rusi), unde inauntru era macheta Kremlinului din metal galben. Imi faceam tot felul de vise, sa ajung si eu odata acolo. Dar nu am ajuns, nici cind se faceau excursiile organizate de la serviciu, unde oamenii isi luau fara voie, cu mari riscuri la vama, cite un lantisor de aur, caciuli de blana sau aspiratoare(atunci la mare pret). Aduceti-va aminte ca v-am povestit, cum mutau parintii copii de la sc.noastra de pe Rudului nr.ll, unde invatam rusa la sc.nr.l de pe Bobilna, unde se invata engleza. Asa urita era rusa.Literele kirilice si acum abia le silabisesc. In liceu am luat 5 de mila la limba rusa si ca mine multi altii. Nu m-a lasat sufletul, sa nu pun si eu prin videoclipuri imaginea Moscovei care este foarte frumoasa, cu cladirile, podurile si riul Moscova cu canalul de navigatie Volga-Don. Sper ca v-a facut placere. Vedeti ce mi s-a imprimat in minte de mica? Am facut o pauza de citeva zeci de ani si acum imi place ce inainte imi facea sila, caci era cu forta. Capul sus, pieptul inainte !!! papapa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu