Amazon MP3 Clips

marți, 3 martie 2009

Dor de cintece rusesti !

Referirea mea la razboi, se datoreaza faptului ca, de cind ma stiu in familie, la Piatra Neamt si la Ploiesti se vorbea mai tot timpul despre razboi. Acest lucru se datora faptului ca, trecusera doar citiva ani de la razboi si totul era foarte proaspat in mintea tuturor. Si la unchii mei acasa, auzeam mereu vorbindu-se mai ales de perioada de ocupatie a Armatei Rosii. Nu stiu cit a durat, dar a bagat spaima in locuitori, caci daca patrundeau in casa cu forta, violau, omorau si furau tot. Parca trecea uraganul.Strigau," Davai ceas, davai haziaika(tarancuta tinara)". Erau Satana in persoana, mai ales ca aduceau soldati din pustiile stepelor, caci spre sfirsitul razboiului avind pierderi mari, au apelat la orientul indepartat mai mult mongoloizi, foarte cruzi. Poate v-am mai povestit, dar parintii de fete tinere, le imbracau ca pe babe, cu bazma si haine uzate, mazgalile cu catran pe fata, le puneau sa umble cocosate, cu bastonul. Le piteau in pod, in fin sau oriunde altundeva, ca sa fie ferite de rusi. Si la Ploiesti tata, Anisoara si vecinele care facusera razboiul pe front in linia l, povesteau seara la poarta pe bancuta, despre razboi, despre rachetele Katiusa si cum am mai spus, am vazut la una dintre ele toata burta arsa, pina la git. De la draga de Katiusa, aruncatoarea de flacari. Si la servici, cind am ajuns am intilnit tot asa, persoane care au fost in razboi si la birouri si in in stalatie. Nu se discuta despre nedreptatea facuta, soldatilor romani mai ales cei morti, ale caror vaduve nu au beneficiat de drepturi, cei care au scapat vii, au infundat puscariile comuniste pe motiv ca :"ce au cautat acolo?" Eu le-as fi raspuns ca, s-au plictisit la coarnele plugului si au plecat sa cucereasca Stalingradul, din proprie initiativa. Nu era de ajuns ca l-au impuscat pe Maresalul Antonescu.V-am povestit de cei 2 sateni, care au avut parte de un 23 August fara sa stie, caci cu informatia era greu. Tot batalionul lor a fost decimat. Numai ei au scapat, ca prin urechile acului, dar nu stiau de ce ii urmareau sa-i omoare si rusii si nemtii. Rusii nu stiau ca, au devenit aliati cu romanii si nemtii stiau. Dar cind eram mica, la difuzor se cintau tot timpul, cintece patriotice rusesti. Atunci nu-mi placeau, mai tirziu de limba rusa generatiei noastre ne era sila(ne preocupa in orele de rusa mai mult de, cum i se misca dintele din fata prof.Marii Pitrovna). Dar acum, m-a apunca citeodata nostalgia si mai trintesc cite un cintec rusesc. Atunci numai de 2 cintece romanesti, imi aduc aminte cintate pina la saturatie: Trandafir de la Moldova si Floare albastra, floare de nu ma uita(cinta tu iubirea noastra, sa ne mingii inima).Nu am inteles niciodata de ce la ora l2 ziua se prelua emisiunea in limba romana de la Moscova. Cum am mai spus crainica cu accent rusesc anunta :"Aici Moscova", dar matusile mele si Anisoara spunea: "ba nu ,aici Bucuresti". Apoi radiojurnalul era presarat cu stiri de la Arhanghelsk si Vladivostok. Voiau sa ne indoctrineze si nu reusau, decit sa ne induca sentimentul de repulsie. Voiau sa ne prosteasca.Iar v-am plictisit, fara voia mea. Capul sus pieptul inainte !!! papapa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu