Amazon MP3 Clips

sâmbătă, 14 martie 2009

Dragoste la foc continuu


Am vrut sa scriu si eu macar citeva fraze, prin care sa evidentiez aceasta dragoste dintre un conducator al unei formatiuni de lupta din Muntii Fagarasului antiocomunista(Toma Arnautoiu) si o fata tinara indragostita(Maria). Dar nu am fost in stare. Au avut dereptate cei din l974 care prin Radu Cimponeriu mi-au raspuns in urma concursului de la tv. ca eu sint prea matematica, scriu prea concis. Asa este, eu nu pot sa imaginez sentiment, nici macar cind mi se da mura in gura subiectul cu toate ca este adevarat si iesit din comun pentru curajul sau. Caci un cap de acuzare la adresa lui Toma Arnautoiu a fost ca, a dus-o in munti(in anii l95o) pe tinara Maria, in focurile luptelor permanente cu securitatea, unde erau numai barbati si mai ales ca a avut si o fetita nou nascuta. Era un pericol permanent, caci Securitatea avea misiunea de a decima aceasta grupare paramilitara, care a opus rezistenta lo ani si a fost invinsa numai prin tradare. Nu am citit cartea fetei, Ioana Arnautoiu, Floare de Colt(asa imi place sa-i zic eu), dar vedeti ca si in poporul nostru in cele mnai grele momente, a fost dragoste adevarata neconditionata, a fost sacrificiul suprem. Dar stiu ca Maria, tinara mama, a facut doar puscarie si nu a fost executata ca iubitul ei, care a fost executat impreuna cu toata gruparea si cu familia,parinti si frati. Deci ce am vrut eu sa evidentiez este, ca nu am talentul necesar penrtru a descrie macar in citeva fraze, bine tintite spre inimile sensibile nu pentru cei, cu arici in inima, incit sa le incalzesc. Daca treceam de proba din l974 poate altfel era viata mea si mai ales daca aveam contact cu persoane, care aveau darul scrisului.Acum chiar daca am propuneri de ajutor, nu-mi mai permite sanatatea sa fiu gata in orice moment, pentru a compune ceva cu simtire, nu de dragul numai de a scrie ceva. Dar las imaginatia dvs. sa zburde si sa va imaginati tensiunea, care a fost intre cei 2 indragostiti, cel putin pentru 3 ani (2 ani Floare de Colt + 9 luni sarcina),nesiguranta urmatorului minut, grija pentru Floare de Colt, rodul iubirii lor. Dar cel mai important,raspunderea fata de gruparea militara pe care o conducea si care trebuia asa faca fata in permanenta, trupelor securitatii scolite la rusi. In istoria tarii de dupa al 2-lea razboi mondial, au fost cele mai crincele lupte duse in Muntii Fagaras pe o perioada de lo ani. Dar poate va intrebati de ce stiu atitea lucruri in general, despre comunisti, razboi si multe despre tari straine? Asta pentru ca mi s-a inoculat fara voia mea, de mica cind nu intelegeam ce se intimpla, nu intelegeam nimic, ascultind ce se discuta in jurul meu in familie. Si apoi cind am inceput sa inteleg, am facut legatura si am devenit interesata. De aceea am spus mereu, caci copii asa mici cum ii vedem la 2- 3 ani, ei devin atenti si chiar daca nu in teleg nimic pe moment mai tirziu punindu-si inteligenta la contributie, fac legatura si ii influenteaza, in viata mai tirziu. Eu am o predilectie pentru literatura de razboi si nu am aplecare fata de sentimente si nici de aceasta data nu am putut sa redau, macar prin citeva fraze intensitatea sentimentelor cuplului Toma si Maria. Dar las sa dati friu liber, imaginatiei si sensibilitatii dvs., ca se vizuatizati cu mintea ce a fost acolo. Si noi am fi putut ecraniza aceasta dragoste pina la sacrificiul suprem,al celor 2 si al copilului. Nu am citit cartea. Acum totul este trecut prin noroi, in materie de sentimente. Capul sus, pieptul inainte !!! papapa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu