Amazon MP3 Clips

luni, 26 octombrie 2009

Elogiu meritat actorilor romani. Refacere grabnica lui Ghe.Dinica


Foto: Gheorghe Dinica(n.1934).
Simt un gol in suflet la fiecare pierdere a unui artist. Asa simt si acum la boala grea a lui Ghe.Dinica.In vremurile grele ale regimului comunist, arareori cind mergeam la teatru, totul pentru mine era magie. Cind intram in sala de teatru inainte de inceperea spectacolului, totul era urit, banal, simteam frigul de parca eram afara.
Dar odata cu ridicarea cortinei si chiar de la primele replici, sufletul mi se umplea de caldura si nu mai simteam nimic, nici frigul, fiind obligati toti spectatorii sa fim imbracati iarna cu paltoane, nici regimul brutal care nu ne in gaduia nimic.
Eram atenta sa savurez replicvile, cu dublu inteles pentru a fenta cenzura. Mi se incalzea sufletul de fericire interioara desigur, cred ca si ceilalti simteam la fel si artistii si spectacolul in sine, era hrana sufleteasca pentru noi. Aceasta am, vrut sa spun despre acesti vrajitori ai cuvintului, care dintr-o sala rece si inospitaliera, na faceau sa ne simtim ca intr-un pala, incalzit si luminat din belsug.
Eu la fiecare actor, toti sint mari pentru mine nu pot decit sa am cuvinte si amintiri frumoaase., care nu sin t perverse de coomplezenta.
Am simtit acest lucru la toti spectatoriim, din toata sala, aram ca un corp com un fara ambiguitati sau fariseism. Totul era natural din adincul sufletului incalzit de talentul lor.
Poate in alte conditii de bunastare, nu ar fi dat atit din sufletul si talentul lor si nici noi imbuibati si la caldurica,nu am fi fost atit de receptivi.
Dar vrermurile grele de privatiuni ne facusera una si aceeasi comunitate.
Eu le multumesc tuturor, actorilor, si celor care nu mai sint si celor care se zbat in saracie datorita politicienilor si lupta cu viata si cu sanatatea. Le multumesc tuturor si in numele spectatorilor care nu mai sint si in numele celor care isi aduc aminte cu dragoste si nostalgie de ei.
Sanatate si viata lunga si marelui actor Gheorghe Dinica.
Sa schimbam situatia depinde de noi, de generatia tinara si in putere de acum.
Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
Publicat de Odorica Ion

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu