Amazon MP3 Clips

sâmbătă, 17 octombrie 2009

Logoree, hemoragie verbala


Foto:Jean Moscopol (19o3-198o).
Vedeti ce pronuntie, clara, curata romaneasca au vechii cintareti interbelici? Acum se vorbeste poticnit, aruncindu-se cuvintele dintr-o parte in alta a gurii, incit daca esti mai tare de urechi crezi ca vorbeste in alta limba.Eu de multe ori cind vreau sa inteleg ce spun, incep in gind sa refac totul, prin eliminare si sa leg de ce spune mai departe. De aceea pentru mine este un etalon, perioada interbelica din toate punctele de vedere. A literaturii, a picturii si a muzicii. Chiar eu la scoala din clasele primare eram invatata sa vorbesc cursiv cu intonatie corecta. Cind vad si aud la televizor, aceste fatuci cum le zice Ion Cristoiu, cum vorbesc intrerupt ca si cum se inneaca si inghite la fiecare 2-3 cuvinte socotesc ca, daca ar fi la scoala la care am invatat-o eu, ar fi de risul clasei si le-ar fi gasit o porecla de discreditare potrivita pentru aceste defecte mari de vorbire(sau aceste pauze cu intonatie gresita, acopera emotiile ce nu pot fi depasite).Nu mai zic de vocea tipatoare si certareata, parca imi bate cuie in creier.Si intrebarile puse in mod idiot.
Acum la noi la televizor, sint formatoare de opinie, de retorica niste rebuturi din punct de vedere lingvistic. Mai bine, dar nu mai zic ca va supar.
Dar cine le-a pus mai bine le puneau la emisiunea "Asa Da asa Nu".
In comparatie cu cineva care vorbeste corect, cursiv pentru a nu maltrata limba romana si a primi multe injuraturi de la fiecare din propria casa, vedeti ce pronuntie impecabila, ARE SPRE EXEMPLU JEAN MOSCOPOL.
Acest lucru am vrut sa-l scot in evidenta, de la cintaretii interbelici, Jean Moscopol, Cristian Vasile,Zavaidoc si altii. Spre bucuria mea de scurta durata, eu am apucat in primii ani de la angajare, cind am lucrat cu generatia care se indrepta spre pensionare, de functionari interbelici cu o vorbire, curgatoare si corecta ireprosabila.
Dar macar asta sa fie nenorocirea noastra, in rest totul sa mearga ca pe sirma.
Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
Publicat de Odorica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu