Amazon MP3 Clips

joi, 8 octombrie 2009

O societate bolnava ! Bolnava ! Bolnava !


Foto:acad.George Calinescu(1899-1965).
Nu stiu ce v-a ramine in amintirea generatiei tinere de acum, sau chiar a copiilor. Eu de la cea mai frageda virsta chiar, de la difuzor mi-a ramas intipatita in minte
vocile,intonatiile oamenilor de cultura, actorilor. Acum aud in urechi vocea taraganat-pretioasa a lui acad. George Calinescu, vocea de razes moldovean sfatos, a lui Mihail Sadoveanu de la emisiunea despre gramatica limbii romane, vocea pitigaiata a lui poetului T.Arghezii, vocea lui acad. Alex.Graur tot de la emisiunea despre gramatica limbii romane, dupa moartea lui Sadoveanu si G.Calinescu. Stiti, A.Graur a spus la difuzor ca la cur se zice cur, in romaneste, caci fund este de lemn, pe care se toaca zarzavat pe masa. Am in minte si vocea hotatita a lui Topor, care anun ta vremea, care era mult mai precisa ca acum cu toate instrumentele rudimentare ale vremii.Si asta numai din auzite, la difuzor. Am mai spus ca se vorbea foarte mult in familiea mea despre marea noastra actrita Leopoldina Balanuta, dar nu am inteles care era motivul. Dar atunci era actrita la teatrul din Piatra Neamt.
Cu ce o sa ramina in minte tinara generatie si chiar copii de 3-4 ani pe care noi nu ii luam in seama, dar ei retin totul, dar nu-si explica totul? Mintea unui copil chiar mic, este ca un burete uscat care retine tot, si mai tirziu in viata rumega ce a auzit atunci si actioneaza in consecinta, ca dupa invataminte drepte de netagaduit. De aceea copii sint oglinda parintilor, ce fac ei rau fac si copii si fetele rele, au obiceiurile mamelor lor.Ce concluzii vor trage ei despre societatea noastra bolnava, bazata pe furt, minciuna, imoralitate in toate domeniile, mai ales in politica. Cum se va forma generatia viitoare? Unde se va ajunge cu degradarea moralitatii? In continuare vor venii generatii bolnave, care nu vor contribui prin nimic la mersul inainte al tarii.
Cum se vor raporta ei decit ca, la un exemplul pozitiv, degradarea morala a societatii noastre in care ii formam pe ei?
Totusi eu sint optimista caci cred ca nu voi mai fii atunci.
Capul sus, pieptul inainte !!! papapa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu