Amazon MP3 Clips

vineri, 9 aprilie 2010

Nicolae Labis, " o rusine"(spunea Ion Iliescu)


Nicolae Labis si sora sa Margareta.

"N-o să mă oprească nimeni să strig până la moarte că suntem cu toţii nişte jigodii care nu am îndurat încă atât cât am fi meritat pentru decăderea şi abjecţia noastră..".
Cezar Ivănescu(1941-2oo8) poet, dramaturg, director de editura, traducator.
„Am sânge turc, grec, albanez şi român. De la turci am luat nebunia, de la greci inteligenţa, de la albanezi curajul şi de la români puterea de a indura."(spunea Cezar Ivanescu).

* Sinuciderea este exclusă. Poetul se pregătea să plece la Mălini sau la Imré Portik, la Covasna. Depresiunea psihică a proscrisului nu era la apogeu cât se mai găsea o balerină mămoasă şi pentru el. Şi nu una oarecare, ci una de aşteptat la Nistru, tocmai Rusoaica!
Mulţimea e imensă la Casa Scriitorilor, la funeraliile lui Nicolae Labiş. Toată Securitatea. 4-5 autobuze îl duc, fără putinţă a fi urmate de studenţi la Bellu, unde sunt, desigur răspândiţi alţi iubitori de poezie.

* Simptomatic pentru dizgraţia în care căzuse, a se reciti panegiricul oficial a apărut doar în "Scânteia tineretului" şi semnat doar de "Un grup de tineri scriitori".

"Marga, sora lui de nouăsprezece ani, gingaşă şi frumoasă ca o Cosânzeană, a îngenuncheat lângă cruce. Vântul i-a împletit părul pe care-l avea lung până la genunchi împrejurul crucii de lemn ca o legătură între ea şi fratele pe care l-a iubit enorm" (Stela Covaci, 295)

* La trei zile de la înmormântare, câţiva studenţi merg la mormânt şi sunt înconjuraţi de agenţi!

* Cezar Ivănescu: De câte ori îmi amintesc cum l-au ucis pe Labiş, mă podideşte groaznic plânsul... Precum aş revedea crucificarea lui Iisus, martiriul şi batjocorirea lui Eminescu, ori cum "se sfătuiră, pe l-apus de soare ca să mi-l omoare pe cel moldovan..." (Timpul asasinilor, 17)

Scuzati-ma ca v-am agasat cu viata lui Nic.Labis. Dar atit macar sa fac si eu pentru memoria lui, sa-l fac mai cunoscut si prin asta mai placut dvs., sa il indragiti daca nu l-ati indragit inca.

Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
--

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu