Amazon MP3 Clips

duminică, 24 aprilie 2011

Ziua de Paste 5 mai 1975

In aceasta zi de 5 mai l975 eram de serviciu schimbul 3, laboranta la DMT, Comb. Brazi.
Una dintre colege promovata  sefa de schimb datorita sotului, secretar UTC pe Combinat, apoi pe Mun. Ploiesti si bunavointei sefului,conform darniciei  gratiilor personale,  am ramas uimita de urmatoarele:
Dupa ora 12 noaptea, poate pe la ora 2, a venit la sotie si  secr. UTC,sotul, care fusese la Biserica Sfintii Imparati  la Inviere. Noi l-am intimpinat cu bucurie si cu curiozitate, sa ne povesteasca cum a fost, asta pentru ca ne simteam  prin locul de munca, la sch.3 izolate de lumea de afara care sarbatorea Invierea.
Dar el a venit si ne-a povestit ceva halucinant.
A povestit noua care ascultam cu gura cascata ca  a fost cu o echipa de tineri UTC-isti si a facut galagie in biserica si ca a  fugarit babele  cu preotii in frunte, pe cind dadeau ocol bisericii. Si facea atita haz de felul cum  si-au batut joc de Inviere si ce bine le-a reusit stratagema !!!!! Cum erau oamenii speriati si se cruceau, de  cum preotul sa straduia sa adune enoriasii fugariti de utc-isti.  Se bucurau ca de o treaba buna si bine facuta. Noi ne uitam inmarmurite, nu ne venea sa credem ce auzeam. Dar era totul adevarat.  Activistul UTC-ist a plecat  ca se facuse tirziu si noi inca nevenindu-ne sa credem daca, am trait un vis urit sau totul a fost aevea, am intrebat-o pe  G. sotia respectivului. Si ea ne-a spus ca, ce s-a intimplat nu este de rau, ca este de bine. Ca asa trebuia sa fie !!!!! Nici eu, care nu am crescut intr-un mediu crestinesc deoarece tata a fost comunist ilegalist, nu am avut cuvinte si mi-am dat seama de adevarata valoare a celor intimplate. Am ramas cu cuvintele "valoare"  ca si acum ma mir cum femei de 60 de ani se fac tovarase,  si neaga aceste sarbatori crestinesti,  cu care au trait o viata. Dar amorul nebun la maturitate, le indeamna la aceste acte dracesti.
Atit am avut a va spune.  Nimic mai mult, trageti si dvs. concluziile. Paste fericit, dupa dorinta dvs.
Odorica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu