Amazon MP3 Clips

miercuri, 10 august 2016

Reluare

miercuri, 18 martie 2009

Lica Gheorghiu ( nimic nou sub soare)si dr.Ghe.Placinteanu



Vazind ce se spune la tv. despre fata Presedintelui Basescu Elena, mi-am amintit de un articol amplu mai vechi pe care l-am scis pe blogul, meu acum un an dar, nu l-am mai gasit(sa-l copiez). Acolo spuneam de Lica Gheorghiu fata preferata la lui Ghe. Gheorghiu Dej,(o mai avea pe Tanti maritata cu compozitotul Cezar Grigoriu), care a vrut sa fie actrita. Eu am ascultat-o pina in anii 196o la difuzor seara,la Teatru la microfon (nu aveam inca lumina caci nu era casa terminata), si imi placea vocea ei calma, suava, egala, dar asta pentru ca avea roluri de primadone.A jucat in filmele Lupeni, Tudor(l962), de-as fi Harap. Alb(1965). Era supranumita antitalent si i se zicea” Tarentata”M-a dezarmat articolul din ziarul ” Ziua” scris de Dan Ciachir care ironizeaza, acesta femeie nefericita fiica de conducator comunist supranumita Printesa Rosie. Despre ea stiu ca a suferit pentru condamnarea la moarte in puscarie la 1 mai 1961(motivul mortii, colaps cardio-vascular avea 36 de ani) a amantului ei dr. Ghe Placinteanu, care a cunnoscut-o cind ea avea 3o de ani era maritata si avea si 3 copii. Asa este cind te joci cu focul . Este cum te apropii ca un fluture de bec aprins. Te arzi. Asa a patit si marea iubire a lui Zoe Ceausescu, care a disparut pentru totdeauna in conditii misterioase(poate pentru ca era muncitor). Acesti oameni simpli ajunsi printr-un concurs de imprejurari, sau printr-un joc al sorti, in functii importante nu agreaza lumea de jos. Dar referitor la Lica(Vasilica), eu am vazut-o numai rar in revsite ca ” Femeia” sau ” Cinema” Era cu parul negru, cu fata alba, ca de portelan (intr-o fotografie era superba, intr-o blana alba de vulpe polara). Se spunea in familie (a mea) care asculta Radio Libertatea, ca este schioapa, ca dictia ii este corectata, la teatru la microfon. Dar eu intotdeauna, iau apararea celor criticati pe drept sau pe nedrept si am cautat sa ii gasesc partea buna. Mai ales cind am auzit prin ce a trecut, cu dragostea ei secreta si cum i-a fost condamnat la moarte amantul. Nu stiu daca vor privi critic sau mai putin critic, articolul meu domnii ziaristii, de la ziarul ” Ziua” dar am vrut sa spun ca si alte odrasle ale conducatorilor Romaniei au fost impinse inainte satisfacindu-si mofturile lor, neconcordante cu aptitudinile lor. Ce daca a zis „Succesuri”? si Tata Leana la bioxid de carbon CO.2 zicea, codoi si tot era academician de renume mondial. Sic!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu